diumenge, 21 de febrer del 2010

PIC DELS ESTANYONS

El pic dels Estanyons, o també conegut com Pic de la Colilla, es troba situat a l'est dels estanys de la Pera, fronterer amb Andorra.

Aquest dissabte sortim amb el Marc i la Queralt a intentar assolir aquest cim que jò ja havia pujat fa uns cinc anys.

Arribem a l'estació d'esquí de fons d'Aransa i, allà mateix ens calcem els esquís. Tot seguin un itinerari excessivament senyalitzat de raquetes de neu ens porta fins al refugi de Pollineres. Desde allà tot fent dreceres arribem al refugi dels estanys de la Pera, el recorregut és llarg però interessant de paisatge.
Des del refugi enfilem les suaus pales de la dreta i direcció est, arribem al cim.

El recorregut no presenta cap dificultat i ens trobem una neu "acceptable". Al arribar al cim ens agafa una mini-tempesta de vent i neu cosa que ens fà accel.lerar el treure pells i emprendre la baixada.

Aquesta la fem per un tub molt marcat que tot baixant  per pales suaus i amb força bona neu ens porten altra cop fins al refugi dels estanys. Des d'aquí agafem la pista de fons tot fent les dreceres que podem i tornem a ser al petit refugi de pollineres.

Per tornar a Aransa posem pells i remuntem les pistes de fons. Aquest troç s'ens fà llarg i pesat fins que, finalment arribem al lloc on haviem iniciat la sortida.

Aquesta és una excursió llarga, "camines" molt per el poc que esquies; però ens ha permès passar un bon dissabte amb un temps molt agradable i una millor companyia.

1. Una sortida que barreja esquí de muntanya i esquí de fons...

Llarga, però la vista des del cim espectacular!