dilluns, 2 de maig del 2011

PUIGSACALM (1.514m)

El Puigsacalm és un cim a cavall de les comarques de la Garrotxa i Osona. El camí més utilitzat per pujar-hi és des del coll de Bracons; amb la Queralt però, sortim des del bonic poblet de Joanetes , per poder seguir un itinerari amb dues canals equipades, els ganxos vells i els ganxos nous.

Des de l'església de Joanetes seguim uns metres la vella carretera del coll de Bracons fins a trobar un pal indicador que ens indica direcció Sta. Magdalena. Seguim per una pista (molt enfangada per les plujes) fins a la casa de Mas Poc, allà ens desviem a l'esquerra per anar a buscar la carena. Per la carena trobem un camí molt fressat que ens portarà fins un roc característic on hi ha pintada la paraula "barret", aquí agafem el camí que marxa a la dreta que ens porta a la canal dels Ganxos nous.

Per aquest camí equipat arribarem fins ben a prop de l'ermita de Santa Magdalena del mont. No hi acabem d'arribar i per la carena anem a buscar el coll de Santa Magdalena on trobem un altre pal indicador que ens marca dues opcions per arribar al cim, pel pas del burros o bé pel puig dels llops. Seguim el camí del puig dels llops, així fem dos cims. Arribem al Puig dels llops un cim solitari comparat amb la gentada que trobem dalt el Puigsacalm on tothom ha pujat per el coll de Bracons.

Des del cim seguim el camí que porta al coll de Bracons fins una desviació a l'esquerra que ens mena al camí del pas dels burros, aquest camí travessa per sota els cims en què hem estat fins a retornar-nos a la collada de Santa   Magdalena.

En aquest punt agafem a la nostra dreta un caminet on ens cal estar alerta a la nostra dreta fins a trobar una fita que ens menarà al camí de baixada per els ganxos vells un altre tram equipat amb ferros que ens ajuda a baixar fins a la carena on retrobem el roc del "barret".

Ja des d'aquest punt seguim un camí senyalitzat amb marques grogues que ens portarà de nou a Joanetes.

Una manera diferent a la "normal" de pujar al Puigsacalm amb un punt d'"alegria" que li donen les canals dels ganxos.

Aquí us deixo el TRACK

1. Aquesta me l'apunto, m'imagino que es deu haver d'anar equip amb arnés i baga dissipadora, no?