dilluns, 25 de juliol del 2011

TOSSA D'ALP - Les Muntanyetes

Hi ha una zona sota la Tossa d'Alp, pel vessant Berguedà, amb una colla d'agulles calcàries, molt estètiques que el mapa de l'editorial Alpina bateja com "les muntanyetes".

Aquest dissabte ens hi encaminem amb el jacint i el Cinto, doncs aquest sap que hi havia hagut un camí que hi pujava des de l'Hospitalet de Roca.sança.

Sortim doncs de l'hospitalet (km. 6 aprox. de la carretera que va de Bagà a Coll de Pal)  i enfilem un camí que ens porta cap al PR-126 que travessa del refugi de Rebost a Urús, el seguim una estoneta en direcció nord-est. El deixem en un punt indeterminat fins a trobar el torrent de la Mena (hi hem posat algunes fites).
Al travesar el torrent hem de fer un gir i seguir direcció nord-oest per un antic camí que portava al esperó de Rebost marcat amb antigues marques vermelles; aquest camí acaba on comencen les muntanyetes, a partir d'aquí hem d'evolucionar sense sender definit entre les agulles i amb alguna grimpada buscar els millors passos que ens menaran cap una pala final on passarem al costar d'una mina abandonada (que ens hi fiquem a dins per veure que hi hà, però acaba al cap de 10 o 15 metres).

Ja des d'aquest punt enfilarem de dret fins sota la Tossa d'Alp; no hi acabem d'arribar doncs tots hi hem pujat altres vegades i no era l'objectiu del dia.
Des d'aquest punt prenem el retorn per el camí de Cavalls del Vent (GR-150) fins al coll de Jou on agafarem de nou el PR-126 que, ja sense deixar-lo, ens portarà altra cop al punt de sortida.

Un recorregut interessant, de molta bellesa estètica i amb un desnivell de 1.200 m aprox. que ens permet fer una ruta circul.lar no massa llarga però amb un encant especial.
Totalment recomanable.

AQUI us deixo el track per GPS per el que la vulgui repetir

1. Molt interessant!

Ja et demanaré el track, ja que aquesta zona és complicada i difícil de seguir.