dijous, 9 de desembre del 2010

ROQUES DE BENET - Massis dels Ports

Arribant a Horta de Sant Joan, des de l'Hospitalet de l'Infant, els ulls s'en van cap a la teva dreta sense remei, s'alça una gran massa rocallosa espectacular, son les Roques de Benet.

Per acostar-nos-hi hem de prendre una carretera indicada (Els Ports) a la nostra esquerra, passat el trencall de la carretera que ens portaria a Horta; aquesta carretera asfaltada arriba fins a l'àrea de la Franqueta; per anar a les Roques de Benet hem de parar el cotxe passats 5 km. després d'agafar el trencall, en una bifurcació de la carretera on surt una pista sense asfaltar a la nostra esquerra.

Aparquem el cotxe aqui i comencem a caminar per la pista (es podria pujar amb cotxe però perd l'encant i tampoc trobarem lloc on deixar-lo); caminem per la pista una mitja hora llarga, deixant a la nostra esquerra una pista que ens acostaria a les vies d'escalada de la paret. Passada aquesta pista hem d'estar alerta a trobar una gran fita que ens indica un camí molt fressat també a l'esquerra. Prenem el sender i sense deixar-lo ens condueix al peu d'una canal pedregosa que és per on pujarem fins dalt d'un coll on ja divisarem el cim del castell per darrera.

En poc més de 5 minuts serem dalt del cim, després de fer una petita grimpada. Les cabres del massis ens acompanyen en aquest tram final.

El cim fa una planura i hi ha una bustia metàl.lica on , si volem, podem deixar constància de la nostra arribada.

Des del cim hi ha una vista impressionant de tota la comarca de la Terra Alta i el Matarranya (que ja pertany administrativament a l'Aragó).

Per baixar hi ha una ressenya per seguir tota la cresta (llibre "grimpant pel massis dels ports" ed. Cossetània) però nosaltres desfem el camí de pujada.

És una excursió que es pot fer en una matinal i que en poc temps et dona una ampla visió de la zona.