dilluns, 10 d’octubre del 2011

PONT CABRADÍS

Entre el Berguedà i el Solsonès hi tenim una de les joies de la natura potser poc valorada i poc visitada. El pont Cabradís. Un pont natural obert per la riera de l'aigua de Valls en mig de la roca per trobar el pas cap al Solsonès.

La ruta seguida no és la més habitual, és treta del llibre de l'editorial Cossetània "l'Alt Berguedà en 27 itineraris" i seguint en la seva linea, els camins son poc definits i cal estar atent en tot moment.

Per arribar al punt d'inici i final de la passejada hem d'anar fins el mirador de l'Espà, passat el poble de Saldes i prendre el trencall que indica Feners; seguirem aquesta pista (primer asfaltada i llavors de terra) fins passat el túnel de l'Avi, al cap de 300 o 400 mts. trobarem el trencall a l'esquerra que porta al Molí del Güell i Bonner. Aquí deixarem el cotxe (hi ha un pal indicador).

El camí comença, sense cap dificultat,  resseguint el GR 107-1 que passa per costat del molí del Güell, segueix fins el coll Castellar (on veurem un indicador que ens mena al pont Cabradís, però aquest és el camí de prendrem de tornada) i ens portarà fins el poble abandonat de Bonner.

Aquí hem de deixar la pista i, retrocedint uns 150 mts enrere hem de trobar un camí que baixa fins al fons de l'engorjat de l'aigua de Valls. Aquest és el tros més enrevessat de la ruta doncs l'inici del camí s'ha perdut i costa de trobar, cal insistir fins a localitzar-lo. Hem de trobar un camí poc fressat que més avall es defineix més, està senyalitzat amb unes antigues marques vermelles i com més anem baixant anirem trobant fites que el fan de més bon seguir. Cal parar atenció en alguns punts on ens caldrà desgrimpar algun pas i fins i tot hi ha un petit cable amb una corda nuada per passar el pas més compromès.

Sortint del terreny conglomerat arribarem a una zona de grans boixos on a la nostra esquerra ens queda una font que neix a la soca d'un arbre; en aquest punt gairebé som sobre el pont, ja només ens cal seguir endavant i uns cartells indicadors ens menaran fins a peu de riu.

Per el retorn, remuntarem de nou fins la font i agafarem el mateix camí  que hem fet servir de baixada, però només començar ens hem de fixar a la nostra esquerra i localitzar un petit sender marcat amb punts blaus. Aquest és el què hem d'agafar per tornar a coll Castellar.

El camí puja dret i a voltes ens caldrà ajudar-nos de les mans per grimpar petits ressalts de roca. Un camí costerut però ben divertit. Tot resseguint les marques blaves ens portarà fins al coll i ja, des d'aquest punt desfarem el camí que hem fet per anar del Molí del Güell a Bonner.

Una bona matinal (3 o 4 hores, depen del què ens quedem a badar...) per camíns poc coneguts de l'Alt Berguedà.

AQUÍ US DEIXO EL TRACK, que us pot ser útil per trobar el camí que baixa de Bonner.