dimarts, 20 de setembre del 2011

VIA FERRADA ROC D'ESQUERS (Escaldes - Andorra)

Tot i no ser un gran amant de les vies ferrades aquesta n'és una que m'agrada,  tant per la línia que segueix, l'equipament correcte (on hi ha bones preses de roca, no hi ha ferros) com pel bonic camí de retorn que té.

Per arribar-hi ens cal arribar al final d'Escaldes-Engordany per la variant que volta per fora i al arribar a la rotonda de la carretera que puja a Engolasters, agafar aquesta carretera i passat el pont del riu Madriu (1 km aprox) trenquem a la nostra dreta cap a la carretera de la plana i ja podem deixar el cotxe al voral de la carretera (al costat de l'escorxador municipal hi ha un bon aparcament)

Ens cal retornar a la carretera que puja a Engolasters i al cap de 50 mts pujant a la dreta, trobarem ja el cartell indicador de la via, seguim el sender indicat i en 5/10 minuts arribem a l'inici de la via.

La via comença en un pany de roca força vertical i humit, molt ben equipat i sempre tendint en direcció a la nostra dreta ens va portant fins un flanqueig equipat una part amb cadenes i l'altre només amb el cable de vida que ens mena a la part més vertical de la via, on després de una rampa equipada amb cadenes ens porta a uns passos molt verticals i lleugerament desplomats que ens acosten, ja a certa alçada a un bonic esperó aèri, amb bones vistes a Escaldes.

Superem aquest esperó on al final trobem un petit pont tibetà, espectacular però sense cap dificultat, i ens porta ja a la part final de la via on, primer una petita baixada i després de superar uns quants ressalts, arribem al final de la mateixa.

Per arribar al coll Jovell, encara ens queda una bona pujada (15/20 minuts) per un sender senyalitzat amb marques grogues que ens porta fins al coll, on hi ha un parell de bancs que ens permeten recuperar forces i contemplar la bonica vall de Madriu.
Per el descens prenem el camí dels Matxos (indicat) fins a les cases de Ràmio i aquí cap a la nostra dreta fins arribar a Estremesaigues, on agafarem el GR-7 que ens portarà de nou al lloc on hem deixat el cotxe.

AQUÍ teniu el track amb tot el recorregut.