dimarts, 15 de novembre del 2011

EL FERRAN (983 m) DES D'OIX (Alta Garrotxa)

La caminada l'iniciem al petit poblet d'Oix, a l'Alta Garrotxa.

Sortim, ja tot caminant, de l'aparcament que hi ha a l'entrada del poble (ara hi han prohibit l'estacionament de furgonetes i auto-caravanes...) tot resseguint la carretera asfaltada que va direcció a Beget. Al cap d'un Km aprox. prenem la pista de terra que porta a can Pey (casa de turisme rural), no deixem aquesta pista (només apte per vehicles 4x4) fins arribar al pont trencat.

En aquest punt prenem un sender senyalitzat amb un cartell que ens mena fins la bonica ermita de la Mare de Déu d'Escales, on val la pena fer-hi una parada.

Fins aquí el camí és planer, passat l'ermita comença a pujar decidit fins prop de la masia enrunada del Maranyó, no hi acabem d'arribar, doncs un camí força fressat i senyalitzat amb fites ens mena en direcció el coll de Terres que és on hem d'arribar per acostar-nos al cim del Ferran. El camí, mirant el GPS no coincideix amb el què marca el mapa en el primer tram però fa de molt bons seguir i es veu molt marcat, el seguim i ens porta fins al coll on, ens caldrà tombar a la nostra esquerra tot resseguint un sender amb algunes marques vermelles que ens portaran fins dalt del cim.

Un cop assolit el cim desfem uns metres el camí i tendint a la nostra esquerra hi ha un sender molt dret, amb algun passet on cal anar en compte, que baixa fins a Talaixà.

Un cop a Talaixà, al coll, prenem el camí indicat (GR-11) que ens retornarà al pont trencat, tot passant per la casa d'el Vaquer i la palanca del Samsó.
Un cop al pont ja només ens resta seguir la mateixa pista que hem fet en el camí d'anada fins a retornar a Oix.

Un sortida interessant que ens permet palpar el terreny de l'Alta Garrotxa en aquestes dates en què la tardor lluiex per tot arreu.