diumenge, 20 de març del 2011

RASOS DE PEGUERA - MONTMALÚS amb esquis de muntanya

Ha costat, però aquesta temporada ja tocava eh.....
Un bon cap de setmana d'esquí de muntanya.
Divendres al vespre, aprofitant la lluna plena del mes de Març ens acostem a dalt als Rasos a fer una passejadeta amb esquis amb una colla de bons amics que, a part de passar una bona vetllada d'esquí amb llum de lluna ens fem uns bons farts de riure.
Sortim de la creu dels Rasos de Peguera i enfilem cap als Rasos del mig en pujada suau.

Des d'aqui enfilem el "tallafocs" i cap als Rasos de baix per anar a baixar fins als Rasets i des d'aquí enfilem de nou per una pista cap al cap de munt de la pista de les "soques" on ens espera una baixada amb una neu "estranya" però més bona del què podiem suposar.

I apa, ja em fet la volta i ho podem anar a rematar amb un bon sopar a Cal Blasi...

Amb el bon regust deixat ens sembla bona idea aprofitar el dissabte al matí per anar a fer una sortida "matinal" al pic de la Mina (a Proté), al arribar-hi hi ha un "palomo" que no deixa veure més enllà del nas, neva i fot un vent que ho refreda tot; rés, anem a provar el pic de Pedrons i l'ambient és el mateix, però no desistim, intentem de travessar a l'altre cantó del port d'Envalira a veure si canvia la situació i.... sorpresa !!
aquí hi fa solet i es veu bona neu...

Sortim de l'aparcament del Cúbil i enfilem cap al final de la pista del montmalús, del del final del remuntador ja queda evident el camí a seguir, doncs cal enfilar directe cap al coll del montmalús i ja des d'aquí sense esquís acabar d'arribar al cim;  a més en el dia d'avui amb un risc fort d'allaus, és un destí molt concorregut i fem la pujada acompanyats d'una bona colla de gent.

Arribem al cim amb un vent molt fred que no convida a passar-hi massa estona, baixem de seguida i des del coll amb els esquís als peus ens tirem per la pala central que té una neu estupenda, d'aquelles que fan que sembli que en sàpigues.

A mida que baixem la neu va canviant a més pesada, però Déu n'hi dó el què es deixa disfrutar.
Al arribar altre cop a l'apracament ja és pastetes de primavera, però què més volem.

Bon cap de setmana d'esquí de muntanya. A aquestes alçades de temporada el primer que ens ha deixat fruïr de la neu verge.