diumenge, 20 de novembre del 2011

CINGLES DE VALL-LLOBREGA (Alt Berguedà)

Aquesta és una cinglera que segur gairebé tots hem vist i pocs ens hi hem enfilat. Son uns tallats de roca que veiem a la nostra esquerra quan passem pel pont de Cercs direcció nord.

La volta circular a aquests cingles (treta del llibre "itineraris de l'Alt Berguedà-Cossetània ed.) resseguint tota la seva carena i retornant paral.lel al riu Peguera ens permet tenir-ne una doble visió; des de la mateixa carena i contemplar-los en tota la seva esplendor durant el retorn.

Començo al poble de Sant Jordi de Cercs, deixant el cotxe a l'inici de la carretera secundària que va fins al nucli de La Rodonella (paralel.la a la carretera C-16), aquest tros asfaltat és monòton i així el traiem de sobre de bon començament. Al arribar a la Rodonella enfilem cap al camp de futbol i al costat d'un dipòsit surt una pista difusa que en forta pujada ens porta fins una torre d'alta tensió molt visible, al peu d'aquesta torre surt un petit sender a l'esquerra que ens durà (seguint amb forta pujada, sense treva) fins un dipòsit d'aigua,a empalmar amb una pista que, seguit-la cap a la dreta ens portarà fins al coll de Sant Ramon.

Aquí comença el "no camí"; ens cal agafar la direcció "Rasos de Peguera- Berga" i al cap de 15/20 metres deixar la pista i agafar un principi de camí poc fressat que s'acaba aviat, tot enfilant l'obaga uns 300 mts. de desnivell, sense camí definit,  fins a arribar a la carena, al fil de la cinglera.

Aquí comença l'espectacle, les vistes son realment esplèndides; anem resseguint  la cinglera tot cercant els millors passos (intentant no tendir a l'obaga, com em va passar a mi en algun tram) fins un collet (cota 1.777 mts. del mapa) aquí es comença a dibuixar un sender que resseguint-lo ens portarà fins una bassa on trobem una pista que, resseguint-la a la dreta, ens porta fins a la Tanca on empalmem amb el PR que hem deixat al coll de Sant Ramon i, resseguint-lo arribem al collet Mercadal (molt a prop  de la creu de Fumanya).

Des d'aquest coll  agafem un sender a la nostra esquerra (ens ajudarà molt resseguir les marques blanques de la "Núria-Queralt") i empalmarem amb el GR-107 que porta a Casanova de les Garrigues, l'anirem resseguint fins que es converteix amb un sender local (marcat amb blanc i verd) que ens portarà sense pèrdua altra cop a Sant Jordi de Cercs, el nostre punt de sortida.

Dir que és un itinerari llarg i amb fort desnivell. AQUI HI TENIU EL TRACK que ajuda molt en els llocs sense sender definit.