diumenge, 25 de juliol del 2010

PIC DE LA SERRERA (2.912 m)

El pic de la Serrera, uns dels miradors d'Andorra, amb els seus 2.912 mts. és una de les poques puntes que superen els 2.900 mts. d'aquest principat pirinenc.

Aquest cap de setmana anem a dormir al cap de munt de la vall de Ransol on hi ha una area de picnic molt frequentada durant el dia.
Sortim diumenge de bon matí, amb una fresca inusual per ser 25 de Juliol,  per un camí molt marcat que, amb una ascensió suau però constant ens và enfilant fins els estanys de Ransol on empalmem amb el camí de l'Alta Ruta Pirinenca.

Des d'aquí seguint aquest camí arribem a la collada dels Meners on hi ha una cabana de pastors que pot ser molt útil en cas de mal temps.

Des del coll agafem un sender a la nostra dreta que per trossos poc definits ens porta fins al cim.

Per el descens desfem el camí de pujada fins prop dels estanys de Ransol, allà seguim l'A.R.P. que ens portarà al refugi dels coms de Jan; Des d'aquest punt per un camí senyalitzat amb punts grocs retornem al lloc de sortida.
Ha estat una sortida molt agraïda on la solitud i l'ambient d'alta muntanya ens acompanyat durant tot el recorregut, sense oblidar la "fresca" per no dir fred, que no ens ha deixat fins retornar de nou al punt d'inici.

1. Aquest Pic el faran (intentaran) 100 berguedans d'aquí a 15-20 dies. Els Camells de Colònies a Borredà s'estan uns dies a Canillo.

2. Sí, vam aconseguir fer el pic i aquell dia (erem 112) vam trencar la solitud del meravellós camí, la gent que ens veia a venir al·lucinava!