divendres, 2 d’abril del 2010

CAMINS DE LA PORTELLA: Salgaguda, Gira-sols, Pic de Perris.

Avui m'he decidit anar tot sol a seguir una ruta que ja vaig fer el passat Novembre amb el Cinto, el "Moliné", la Carme i el Lluís. És una caminada que em va agradar molt, doncs té el punt de "pebre" per donar una mica d'emoció a una bona matinal.

Deixo el cotxe a la Font de l'Abat, sota mateix del monestír romànic de Sant Pere de La Portella, una jòia  que tením al Berguedà i no el suficientment cuidada.

Baixo uns metres per la pista i agafo un camí ample a la dreta que em porta cap a la carena de les comes, el camí comença molt dret i mica en mica es va suavitzant, travessa tota la carena fins a empalmar amb una pista que segueixo fins que s'acaba; a la seva dreta surt un sender costerút que porta fins al coll de la creu de Salga. Jà des d'aquí en pocs minuts arribo a la casa de Salga.

A la dreta de la casa surt un petit sender que a voltes es perd i es torna a recuperar i que segueix tota la carena de Salga fins que amb algunes petites grimpades s'arriba al cim del Salgaguda.

Al cim faig un mossec i emprenc la baixada pel cantó contrari d'on he arribat fins a trobar el coll del Tell. Aquest tram és poc definit i cal cercar uns cables que ajuden a baixar les costerudes comes de conglomerat
Montserratí.

Un cop al coll hi ha un troç sense cami i s'ha d'anar a buscar un pendent de conglomerat que, desde lluny sembla dificil de superar però un cop hi ets permet caminar i grimpar amb compte fins al cim dels Gira-sols.
Des d'aquí seguint la petita carena i amb alguna grimpada arribes al peu del pic de Perris on hi ha muntada una petita "ferrada"; un camí equipat amb esglaons metàl.lics i cable de vida al final que ens deixen pujar fins al cim del pic de Perris.

Per aquest tram, si saps que hi és, és millor portar el boudrier i una cinta amb mosquetó per poder-te assegurar, doncs és un tram molt vertical d'uns 20 mts. i cal no badar al pujar-lo.

Un cop dal del cim segueixo direcció ést fins a trobar el collet dels pins, molt a prop del Serrat del Migida. Aqui agafo el camí marcat de la Portella que hem portarà fins prop de Sant Miquel de les Canals (sense arribar-hi) i desde d'aquí trossos per pista trossos per sender, tot passant per la casa enrrunada de Corrubies altra cop fins al Monestir de Sant Pere de La Portella.

És una ruta circul.lar que et permet caminar i engarristar-te tot passant un magnific matí.

Us hi deixo el trak pels què la volgueu repetir. Totalment recomanable.