dilluns, 19 d’abril del 2010

CASTELL DE ROSET (Vilada)

Seguint amb les caminades en solitari, aquest dissabte, amb l'ajuda d'un nou GPS, vaig a seguir camins de prop de Vilada que no coneixia; Cap al Castell de Roset i el cim del Cap de Tastanós.

És una ruta curta, 8 Km aprox amb 600 mts de desnivell però que em serveix per posar a prova la nova adquisició, el GPS sportiva de compegps.
Surto del Pont de la Coromina, prop de Vilada i a través d'un sender vaig a buscar el GR 241, el segueixo fins al plà de les collades, allà agafo el PR-147 que em condueix, per el camí de l'aigua (un sender marcat molt bonic que servia antigament per portar aigua a vilada) fins a la casa del castell de Roset, un cop allà només em resta agafar un sender que en 5 minuts arriba fins a les runes d'aquest castell.

Allà esmorzo i, com que la ruta inicialment prevista em sembla curta, decideixo anar fins al cap de Tastanós. Per anar-hi agafo un camí que surt a l'esquerra de la casa en runes; és un camí no senyalitzat i que pel què sembla no s'utilitza massa. Aquest camí puja molt dret fins un coll (plana del castell), allà empalmo amb un camí que em porta fins un altre coll cap a l'oest, que em permet enfilar-me fins al cap de Tastanós amb algún pas "delicat" al seu inici on cal estar a l'agüait i fins i tot fer "un pas de boix". Des del cim veig la vessant de Vilada i al cantó oposat la Nou de Berguedà, el pantà de la Baells i Berga al fons.

Desfaig el camí i seguint el mapa vaig cap a la font del comet on agafo un camí a la meva esquerra (no senyalitzat) que em porta de manera directa cap a trobar altra cop el GR 241 i, per aquest, ja sense deixar-lo altra cop cap al cotxe.

És una ruta circular curta que ens permet visitar llocs propers amb poca dificultat i molt encant.

Us deixo el trak per si voleu repetir-la.

http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=849795

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada