dilluns, 1 de febrer del 2010

CAP DE SETMANA A 100 X HORA

Aquest ha estat un d'aquells caps de setmana que no hi cap rés més.

Començo el divendres al vespre amb una nocturna als Rasos de Peguera. Tot una colla de socis i amics dels Mountain Runners quedem per anar a fer una passejada amb lluna plena als Rasos. Sortim de l'aparcament cap als rasos del mig, desde allà enfilem cap als rasos de dalt, baixem esquiant entre els arbres (..."pa haberse matao"....) fins els rasos del mig altra cop; enfilem el tallafocs i cap al padró des d'on baixem esquiant, amb molt bona neu,  per sota l'antic remuntador que arriba al cap de munt de la pista de les soques.
Acabem, tard, amb un bon sopar a cal Blasi.

Dissabte per no perdre el temps, quedem amb el Jordi a fer una pujada a la Tossa d'Alp; Seguint el recorregut que vaig fer diumenge passat arribem al refugi de Niu d'Aliga a fer el got i baixada ràpida cap a Coma Oriola i apa, cap a caseta a dinar.

Diumenge quedo d'hora amb l'Albert per anar a mirar com estan les canals del Cadí. Arribem a Estana i veiem que el panorama pinta millor del què ens pensavem.

Ens equipem i cap a prat de Cadí, allà decidirem què fem. Les previsions meteorològiques no son molt afalagadores i decidim ficar-nos a l'Ordiguer.

Ho trobem amb bones condicions de neu, encara que força pols i sense transformar. Enfilem la canal i decidim sortir per l'esquerra; aquesta sortida és més "tiesa" que la normal, la neu està prou dura com per poder pujar sense massa perill.

Arribem al cim, i cap a buscar la canal del Cristall de baixada; l'entrada és una mica compromesa doncs és molt vertical  i no hi ha massa neu. Un grup de 5 o 6 persones munten un rappel per baixar; nosaltres ens avancem i ens sembla que es pot destrepar. Anant amb compte baixem el primer tram i després ja tot recte fins arribar de nou a prat de Cadí: fem un mossèc i cap al cotxe.

Arribem a Estana i anem a fer una cervesseta a Cal Basté; com que son quarts de 3 decidim quedar-nos a dinar. I després d'un bon apat cap a casa tot fent cua al tunel.

Cap de setmana intens, que si dura gaire més no se pas si ho hagues aguantat.